پخت خلال پلو سمنانی لذیذ و خوش طعم

پخت خلال پلو سمنانی خوش طعم

پخت خلال پلو سمنانی

از غذاهای محلی و بسیار خوش طعم سمنان خلال پلو است که طرفداران بسیار زیادی هم دارد. طعم و مزه بی‌نظیر این غذای محلی باعث شده است تا بسیاری از افراد در نقاط ایران به تهیه این نوع غذا بپردازند. توجه داشته باشید که خلال پلو سمنان خیلی راحت در کمترین زمان ممکن پخته می شود. فقط کافی است یکبار این نوع غذا را امتحان کنید تا آن را برای همیشه در برنامه غذایی خود قرار دهید. خلال پلو سمنان از غذاهایی است که کودکان هم آن را بسیار دوست دارند زیرا علاوه بر طرح بسیار منحصر به فردی که دارد زیبایی خاصی هم دارد و شما می توانید این غذا را در مجالس و مهمانی های خود سرو کنید. در ادامه این مقاله سعی داریم به بررسی و پخت خلال پلو سمنان بپردازیم با ما همراه باشید تا تمامی نکات مربوط به پخت خلال پلو سمنانی را برای شما توضیح دهیم.

 

پخت خلال پلو سمنانی

 

مواد لازم برای تهیه خلال پلو سمنان

برنج ۴ پیمانه آبکش شده

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

خلال پرتقال ۵۰ گرم

خلال هویج ۲۰۰ گرم

خلال پسته ۱۰۰ گرم

شکر ۱۰۰ گرم

خلال بادام ۲۰۰ گرم

پیاز متوسط یک عدد

روغن حیوانی ۲۰۰ گرم

زعفران دم کرده غلیظ ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و دیگر از ادویه ها به میزان لازم

 

   طرز تهیه و پخت خلال  پلو سمنانی    

در مرحله اول برای پخت خلال پلو سمنان باید پیاز را حسابی رنده کنید و آب آن را هم بگیرید. در مرحله بعدی شما باید پیاز رنده شده را همراه با گوشت چرخ کرده و دیگر ادویه ها مانند نمک، فلفل و … ورز دهید و در نهایت آنها را مانند توپ های قلقلی کوچک آماده کنید. حال توپ های قلقلیه چرخ کرده را در روغن داغ تفت دهید.  توجه داشته باشید که هر دو سمت کوفته های قبلی شما باید به طور کامل سرخ شوند، سپس روی آنها یک پیمانه آب بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزند. نکته‌ای که در طرز تهیه خلال پلو سمنان بسیار اهمیت دارد این است که برای تهیه خلال پرتقال حتماً باید تلخی آنها را بگیرید حتما برای شما هم سوال است که چگونه می توان تاخیر پرتقال را گرفت؟ برای این کار خلال پرتقال را با یک پیمانه آب بر روی شعله ملایم قرار دهید. اجازه دهید خلال ها با حرارت ملایم در حدود ۱۰ دقیقه بجوشند سپس آب آن ها را بگیرید و دوباره یک لیوان آب بر روی حرارت قرار دهید. توجه داشته باشید که این عمل را باید سه مرتبه تکرار کنید.

در مرحله بعدی شما باید شکر را که از قبل آماده کرده اید با نصف پیمانه آب مخلوط کنید و در این صورت یک شربت غلیظی آماده می شود. خلال ها را داخل این شربت بریزید و شعله را خاموش کنید.  حالا باید به سراغ خلال پسته ها بروید و آنها را با استفاده از قاشق گلاب به طور کامل خیس کنید و به همان صورت هم بر روی برنج خود بریزید. حالا نوبت به خلال بادام ها می رسد آنها را هم حدود نیم ساعت در آب جوش خیس کنید و در نهایت با مقداری روغن سرخ کنید.

 

پیازهای خلال شده هم برای طرز تهیه خلال پسته سمنان مورد نیاز است. آنها را در مقداری روغن سرخ کنید.  برای بهتر سرخ شدن پیاز و عسلی تر شدن آن بهتر است روغن را کاملاً داغ کنید و حرارت را کمی بالا ببرید. در مرحله بعدی می خواهیم تا روغن اضافی پیازها را بگیریم برای این کار بهتر است پس از سرخ شدن پیاز‌ها، آنها را درون آبکش فلزی و یا حوله کاغذی قرار دهیم. در این صورت پیازها به برشته تر و خوش طعم تر می شوند .در نهایت هم هویج ها را خلال و آب‌پز می کنیم و با کمی روغن تفت می دهیم. بعد از آماده سازی تمامی این مواد برنج آبکش شده را دم می کنیم و تمامی این موارد را به همراه زعفران و روغن حیوانی به سلیقه خود بر روی برنج تزیین نمایید.در ادامه نکاتی در مورد پخت خلال پلو سمنانی به شما می دهیم.

 

 نکات قابل توجه در مورد پخت خلال پلو سمنانی

1) خلال پلو جز غذا های محلی سمنان به حساب می آید.

2)  زمان مورد نیاز برای تهیه و آماده سازی این غذاها حدود ۳۰ دقیقه است.

3)  زمان پخت انار پلو سمنان هم حدود ۲ ساعت است.

4)  این غذای خوش طعم را می توانید برای ناهار و شام خود صرف کنید.

5) خلال پلو سمنان به علت مقوی بودن، در ماه مبارک رمضان برای افطار و یا سحری بهترین گزینه است. 6)  توجه کنید که مقدار مواد اولیه که در این مقاله برای شما توضیح داده ایم برای شش نفر مناسب است.

 

 

خرید خلال پسته از سایت پستر

معمولاً غذاها و دسرهای زیادی هستند که با خلال پسته، خلال بادام و … تهیه می‌شوند.  اگر می خواهید غذای خوش طعم و منحصر به فرد بپذید حتما باید مواد اولیه شما هم کاملاً باکیفیت و تازه باشند. برای مثال در طرز تهیه خلال پلو سمنان از خلال پسته و خلال بادام استفاده می شود. در این بین حتماً اهمیت دارد که خلال های شما کاملاً تازه و با کیفیت باشند تا در نهایت طعمی منحصر به فرد به غذای شما بدهند. یکی از سایتها و فروشگاه های بسیار معتبر در زمینه فروش خشکبار سایت پستر است. شما با خیال راحت می توانید خلال بادام، خلال پسته و … از این مجموعه تهیه کنید. تمامی محصولات مورد نظر شما در کمترین زمان ممکن به دست شما خواهند رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید وارد سایت این مجموعه شوید و با کارشناسان این سایت، ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را از آنها بپرسید. توجه داشته باشید که خریدهای بالای ۱۰۰ هزار تومان هم به صورت رایگان به شما ارسال می شوند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد پخت خلال پلو سمنانی به دست آورده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Please leave your valid email address below.
Open chat
واتس اپ
سلام
نیاز به کمک داشتید؟