تهیه هویج پلو مجلسی با مرغ خوش طعم و منحصر به فرد

چگونگی تهیه هویج پلو مجلسی با مرغ

 تهیه هویج پلو مجلسی با مرغ همراه با تزیین خلال پسته و بادام

هویج پلو از آن دسته از غذاهای اصیل ایرانی به حساب می آید که طرفداران بسیار زیادی دارد. البته اصالت این غذا مربوط به شهر شیراز است. طعم و مزه هویج پلو مجلسی با مرغ به همراه تزیین خلال پسته و خلال بادام به قدری خوش طعم و لذیذ است که به ذائقه بیشتر افراد خوش می آید. تقریباً بیشتر خانم ها در منزل هویج پلو مجلسی همراه با مرغ را پخته اند، زیرا غذای بسیار راحت و خوشمزه است. پس اگر شما هم تنها یک بار این غذا را بپذید حتماً برای همیشه عاشق آن می شوید. هویج پلو را می توان با گوشت قلقلی براحتی با مرغ ریش شده و فیله مرغ هم تهیه کرد که این موضوع کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. اگر می‌خواهید هویج پلو مجلسی داشته باشید بهتر است از فیله مرغ استفاده کنید که به حالت مکعبی خرد شده باشد. برای تهیه هویج پلو مجلسی حتماً هویج های تازه و خوش آب و رنگ تهیه کنید. در این غذا از شکر هم استفاده می شود که مقدار آن بستگی به ذائقه شما دارد. در ادامه مقاله سعی داریم اطلاعاتی در مورد طرز تهیه هویج پلو مجلسی با مرغ به شما بدهیم تا در کمترین زمان ممکن  آن را آماده کنید. با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی به دست آورید.

 

 

 

مواد لازم برای طرز تهیه هویج پلو مجلسی با مرغ

شکر ۴ قاشق غذاخوری

رنج ۳ پیمانه

هویج ۳ عدد

فیله مرغ ۳۰۰ گرم

خلال پسته و خلال بادام به مقدار لازم

زرشک نصف پیمانه

کره ۵۰ گرم

زعفران آب کرده به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه و زرد چوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه هویج پلو مجلسی خوشمزه همراه با مرغ

مرحله اول

در مرحله اول ابتدا هویج ها را کاملا ریز رنده کنید سپس داخل ماهیتابه کمی کره همراه با روغن بریزید و هویج‌ها را به همراه ۳ قاشق غذاخوری شکر به روغن اضافه کنید و آنها را تفت دهید حالا باید چند آب جوش به هویج ها اضافه کنیم. زمانی که هویج ها به خوبی پخته شد درب ماهیتابه را می گذاریم. اجازه می‌دهیم تا آب آن کشیده شود . در مرحله بعدی زرشک را همراه با یک قاشق غذاخوری شکر اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که زرشک باید کاملا بپزد. سپس خلال بادام را که از قبل با مقداری گلاب خیس کرده ایم، اضافه می کنیم و باز هم تفت می دهیم و در نهایت شعله را خاموش می کنیم. در ادامه برای تهیه هویج پلو مجلسی با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه هویج پلو مجلسی با مرغ خوش طعم

 

  مرحله دوم

در این مرحله باید به سراغ آماده‌سازی مواد برویم، مرغ را به حالت حرفه ای خرد می کنیم البته می‌توانید به حالت نوار باریک برش بزنید و این موضوع کاملا سلیقه ای است حتی می توانید به حالت میگوی حلقه نمایید و آنها را با یک خلال دندان نگهدارید سپس در تابه مقداری کرده بریزید و به آن نمک و فلفل سیاه اضافه کنید به این صورت مرغ ها را مزه دار می کنیم. حالا نوبت به سرخ‌کردن‌مرغ میرسد.

 

مرحله سوم

در مرحله سوم باید به سراغ برنج برویم که آن را از قبل با آب و نمک خیس کرده ایم سپس آن را بر روی حرارت می گذاریم تا آبکش کنید توجه داشته باشید که در این مرحله هویج پلو و مرغ را باید به‌صورت لابه لا در برنج قرار دهیم تا دم بگذاریم. زمانی که برنج به خوبی دم کشید کمی زعفران روی برنج بریزید حال با توجه به سلیقه خود می توانید برنج را در ظرف های مختلف سرو کنید. اگر برای مهمانی های خود این غذا را انتخاب کرده اید می توانید با مواد مختلف آن را تزیین نمایید. در ادامه به بررسی نکاتی برای پخت هویج پلو با مرغ حلزونی می پردازیم.

 

 

 طرز تهیه هویج پلو با مرغ حلزونی

اگر تهیه و آماده سازی مرغ حلزونی برای شما کمی سخت است می توانید سینه مرغ را ریش ریش کنید. توجه داشته باشید که هویج را باید به حالت اول بر روی برنج بگذارید. شکر در این حالت نباید خیلی حل شود زیرا به حالت کاراملی در می آید و بر روی شکل و ظاهر غذا تاثیر می گذارد.

 

 

تهیه خلال پسته از سایت پستر

هویج پلو با مرغ مجلسی هم از آن دسته از غذاهایی است که با خلال پسته و خلال بادام طعم منحصر به فردی می گیرد. شما حتی برای تزیین غذا هم می توانید از خلال پسته و خلال بادام استفاده کنید. همانطور که می‌دانید تازگی خلال پسته و خلال بادام در این غذا بسیار اهمیت دارد به همین علت باید این مواد را از سایتها فروشگاه های کاملا معتبر تهیه کنید. سایت پستر یکی از سایت های بسیار معتبر و با سابقه فروش بالا در زمینه فروش و خشکبار است . شما می‌توانید به صورت اینترنتی و آنلاین هر نوع خشکبار اعم از خلال پسته، بادام، خلال بادام گردو و … را از این مجموعه تهیه کنیم. توجه داشته باشید که تمامی خرید های بالای 300 هزار تومان در این سایت به صورت رایگان برای شما ارسال می شود. برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتری وارد سایت این مجموعه شوید و با تیم پشتیبانی  آنها ارتباط برقرار کنید تا به راحتی سفارش خود را ثبت کنید. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد طرز تهیه هویج پلو مجلسی با مرغ به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Please leave your valid email address below.
Open chat
واتس اپ
سلام
نیاز به کمک داشتید؟