تهیه شیرینی قرابیه برای مهمانی ها و عید نوروز

تهیه شیرینی قرابیه در منزل

تهیه شیرینی قرابیه در کمترین زمان  

قرابیه یک شیرینی بسیار خوش طعم و لذیذ محلی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این نوع شیرینی بیشتر در مناطقی مانند ترکیه، زنجان، آذربایجان، قزوین و دیگر شهرهای ایران پخته می شود. در داخل این شیرینی مواد مغذی بسیار زیادی مانند بادام، شکر، تخم مرغ و … وجود دارد. شما می توانید از انواع مغزیجات در تهیه شیرینی قرابیه استفاده کنید که برای بدن بسیار مفید هستند. شیرینی قرابیه به علت مغزهایی مانند مغز پسته مغز بادام و … شیرینی گران تری نسبت به دیگر شیرینی ها است. معمولاً به شیرینی قرابیه نان شیرینی قرابیه تبریز و یا شیرینی قرابیه ترکیه می گویند. توجه داشته باشید که این نوع شیرینی تنها برای تبریز نیست و بیشتر شهرها آن را درست می‌کنند و همانطور که گفته ایم، دارای طرفداران بسیار زیادی است. حتما اگر شما هم تنها برای یکبار این شیرینی خوش طعم را بپزید، برای همیشه تهیه آن را در برنامه غذایی خود قرار خواهید داد. شیرینی قرابیه به علاوه بر طعم بسیار خوبی که دارد بسیار هم خوش آب و رنگ است و می‌توانید برای مهمانی‌های خود هم آن را بپزید. قرابیه دارای انواع مختلفی اعم از قرابیه گردویی، قرابیه نارگیلی و … است که در ادامه این مقاله سعی داریم به طرز تهیه شیرینی قرابیه بپردازیم تا آن را در عصرانه همراه با چای میل کنید.

 

مواد لازم برای طرز تهیه شیرینی قرابیه

سفیده تخم مرغ ۳ عدد

خلال بادام ۱۵۰ گرم

بادام پسته و شکر برای تزیین به مقدار لازم

شکر ۲۰۰ گرم

وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

 

 چگونگی تهیه شیرینی قرابیه

 طرز تهیه شیرینی قرابیه

در مرحله اول باید بادام ها را کاملاً خورد و ریز کنید.  برای انجام این مرحله از غذاساز کمک بگیرید. یا اینکه می توانید بادام ها را در کیسه پلاستیکی بریزید و آنها را کاملاً بکوبید . حتی می‌توانید پودر بادام را به صورت آماده تهیه کنید. در مرحله بعدی باید فر را در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۵۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت کامل گرم شود. توجه داشته باشید که قبل از روشن کردن فر باید آن را بیرون بیاورید. در این زمان بادام ها را در ظرفی بریزید و سپس شکر، وانیل، سفیده تخم مرغ را به بادام اضافه کنید.  مواد را کمی مخلوط کنید و سپس با دنده ریز چرخ گوشت دو بار آنها را چرخ کنید. در این صورت خمیری بدست می آید که باید شروع به ورز آن کنید. اگر احساس کردید که خمیر کمی سفت شده است، می توانید دوباره آن را در غذاساز بریزید و یک سفیده تخم‌مرغ و دیگر به آن خود اضافه کنید تا حالت نرمی خود را به دست آورد. باید بدانید که خمیر تهیه شده باید کاملاً رنگ سفید داشته باشد. حالا باید به سراغ سینی خمیر بروید و کاغذ روغنی بر روی آن پهن کنید. سپس با استفاده از قاشق، خمیر را با اندازه های کاملاً یکسان بر روی کاغذ روغنی قرار دهید.

 

حالا نوبت به آن است که کمی پسته و بادام را خرد کنید. این پسته و بادام ها برای تزیین شیرینی بسیار مهم است و می توان آنها را بر روی شیرینی ها بپاشید و کمی فشار دهید تا کامل بر روی خمیر بچسبند. در مرحله بعدی باید سینی را داخل فر بگذارید. مدت زمان لازم برای پخت شیرینی ها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است. باید کاملا مراقب باشید که شیرینی ها دچار سوختگی نشوند و کمی اطراف آنها طلایی شود کافی است. زمانی که شیرینی‌ها آماده شدند آنها را از فر خارج کنید تا کاملا سرد شوند.

 

در مرحله بعد می توانید آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید. اگر در حین جداسازی شیرینی قرابیه از کاغذ روغنی متوجه شدید که به یکدیگر چسبیده اند مقداری آب به پشت کاغذ روغنی اسپری کنید سپس می توانید شیرینی‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید و کنار بگذارید. زمانی که شیرینی ها کمی سرد شدن آماده سرو هستند و می توانید نوش جان کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با بررسی نکاتی برای تهیه شیرینی قرابیه تبریز بپردازیم.

 

 

نکات اساسی برای تهیه شیرینی قرابیه

1) توجه داشته باشید که شیرینی قرابیه تبریز در مجاورت هوا خیلی سریع خشک می‌شود پس بهتر است آنها را در ظرف های درب دار نگهداری کنید تا به این زودی‌ها خشک نشوند.

2)  برای تزیین شیرینی قرابیه میتوانید از بادام و پسته خرد شده استفاده کنید در غیر این صورت حتما می‌توانید از خلال بادام و خلال پسته استفاده کنید که کاملا سلیقه ای است.

3)  طرز تهیه شیرینی قرابیه گردویی هم تقریباً به همین روش است اما به جای بادام و خلال بادام باید از گردو و پودر آن استفاده کنید.

 

 

 تهیه خلال بادام و خلال پسته از سایت پستر

سایت پستریکی از سایت های بسیار معروف و نام آشنا برای تهیه انواع مغزیجات و خلال آنها و حتی پودر مغزیجات است. همانطور که می دانید موادی مانند خلال پسته را نمی توان از هر فروشگاه و سایتی تهیه کرد. زیرا بسیاری از فروشگاه های نا معتبر به جای استفاده از پسته از باقالی برای تهیه خلال پسته استفاده می کنند. سایت معتبر و باسابقه پسترخیال شما را از این بابت راحت کرده است و شما به راحتی می توانید در کمترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت کنید و آن را دریافت کنید. تمامی خرید های بالای ۳۰۰ هزار تومان در این مجموعه به صورت رایگان برای شما ارسال می شود. سایت پستر با داشتن تیم پشتیبانی بسیار قوی توانسته است در این سالها رضایت مشتریان را به طور کامل جلب کند. برای کسب هر نوع اطلاعات بیشتری وارد سایت این مجموعه شوید و با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنید و از کیفیت محصولات مطمئن شوید.

مطالعه مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد طرز تهیه شیرینی قرابیه به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Please leave your valid email address below.
Open chat
واتس اپ
سلام
نیاز به کمک داشتید؟