زرشک پلو با مرغ مجلسی همراه با خلال پسته و خلال بادام

تهیه زرشک پلو با مزغ مجلسی همراه با خلال پسته و بادام

زرشک پلو با مرغ مجلسی به همراه خلال پسته

زرشک پلو با مرغ از آن دسته غذاهایی است که بسیاری از افراد طعم آن را دوست دارند و معمولاً در هر شهری این نوع غذا پخته می شود. افراد با توجه به سلایق خود اقدام به پخت زرشک پلو با مرغ می کنند. منظور از سلیقه در آشپزی، اضافه کردن و یا حذف مواد غذایی است. برای مثال برخی از افراد ترجیح می‌دهند در زرشک پلو با مرغ از سیر استفاده کنند و بعضی دیگر تمایل به استفاده از این ادویه ندارند. در پخت زرشک پلو با مرغ بعضی دیگر ترجیح می دهند از ران و سینه مرغ به صورت کامل استفاده کنند و برخی دیگر هم ترجیح می دهند از تکه های مرغ به صورت برش خورده استفاده کنند. به طور کلی تمامی این موارد در تهیه زرشک پلو با مرغ امکان پذیر است و هر کسی بنا بر سلیقه خود شروع به طبخ این غذا می کند. اگر شما هم علاقه بسیار زیادی به غذای زرشک پلو با مرغ دارید این مقاله را از دست ندهید، زیرا می‌خواهیم بهترین شیوه پخت زرشک پلو با مرغ مجلسی همراه با خلال پسته و خلال بادام را به شما آموزش دهیم.

 

 

مواد لازم برای طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی به همراه خلال پسته و خلال بادام

پیاز ۲ عدد

سیر به مقدار لازم

سینه مرغ دو تکه

فلفل سیاه نمک زرد چوبه به مقدار لازم

زعفران به مقدار لازم

روغن زیتون به مقدار لازم

زرشک به مقدار لازم

خلال پسته ۱۰۰ گرم

خلال بادام ۱۰۰ گرم

کره به مقدار لازم

 

 طرز تهیه زرشک پلو با مرغ همراه با خلال پسته و خلال بادام

در این مقاله سعی کرده ایم تهیه زرشک پلو با مرغ همراه با خلال پسته و خلال بادام را به بهترین شکل ممکن برای شما توضیح دهیم تا طعمی بی نظیر و منحصر به فرد را تجربه کنید. برای شروع ابتدا باید مقدار برنج مورد نیاز خود را در آب خیس کنید و آن را آماده آبکش کردن کنید. در این حین به سراغ پیاز ها بروید و آنها را حسابی به صورت نگینی خرد کنید بعد از خورد کردن پیاز ها نوبت به خورد کردن سیر می رسد. در انتها پیاز و سیر را با یکدیگر مخلوط کنید. یک ماهیتابه بردارید و مقداری روغن زیتون در آن بریزید سپس پیاز ها و سیر های خرد شده را در آن بریزید تا در نهایت به رنگ طلایی در بیایند. توجه داشته باشید که اگر شما تمایل به استفاده از روغن زیتون ندارید می توانید از هر نوع روغنی که در دسترس دارید استفاده کنید. تا زمانی که پیاز ها به صورت کامل طلایی شوند به سراغ سینه مرغ بروید و آنها را به اندازه های کاملاً یکسان برش دهید. سینه مرغ را با ادویه هایی مانند نمک و فلفل مخلوط کنید تا ادویه ها به طور کامل برخورد مرغ ها بشینند.

 

زرشک پلو با مرغ مجلسی همراه با خلال پسته

 

مرحله دوم

زمانی که پیاز و سیر به طور کامل طلایی شدند آنها را در یک سوی ماهیتابه کنار بزنید و سپس در سوی دیگر هم تکه های مرغ را اضافه کنید. بر روی تکه های مرغ دوباره کمی نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید. توجه داشته باشید که در استفاده از زردچوبه زیاده روی نکنید زیرا در مراحل بعدی می‌خواهیم از زعفران هم استفاده کنیم.  توجه داشته باشید که استفاده از زردچوبه می تواند معجزه کند به همین علت استفاده از زردچوبه را در غذاهای خود فراموش نکنید. در مرحله بعدی مقداری از پیازها را که در سمت دیگر ماهیتابه قرار دارند بر روی تکه های مرغ بریزید تا طعم و مزه آنها در خورد تکه های مرغ بروند. سپس اجازه دهیدتا تکه های مرغ به خوبی سرخ شوند و بعد از ۲ دقیقه تکه های مرغ را برگردانید تا سمت دیگر آن هم  تفت داده شود. زمانی که تکه های مرغ به خوبی پخته شدند و پیاز ها هم به رنگ کاراملی در آمدند، آنها را کنار بگذارید. در این بین هم سه قاشق چای خوری از زعفرانی که قبلاً در کرده‌اید بر روی تکه های مرغ و پیاز و سیر بریزید. در ادامه با طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی با ما همراه باشید.

 

مرحله سوم

در مرحله سوم باید یک ماهیتابه دیگر برداریم و آن را کاملاً با حرارت ملایم داغ کنید. سپس کره را به آن اضافه کنید تا کاملا آب شود. سپس زرشک خود را که از قبل به طور کامل شستشو داده‌اید، بر روی کعبه بریزید و مقداری نمک و دو قاشق چای خوری هم شکر یا پودر قند به آن اضافه کنید. سپس در این زمان خلال بادام و خلال پسته را هم به مواد خود اضافه می کنیم و کاملاً هم میزنیم در نهایت هم دوباره ۳ قاشق چایخوری زعفران دم کرده به آنها اضافه می کنیم تا رنگ خلال بادام ها به رنگ زرد در بیاید. زرشک پلو با مرغ در این مرحله آماده سرو است و می‌توانید از طعم و مزه آن نهایت لذت را ببرید.

 

 خرید خلال بادام و خلال پسته از سایت پستر 

همانطور که قبلا هم توضیح داده ایم خلال بادام و خلال پسته در بسیاری از غذاهای ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این مواد علاوه بر طعم و مزه منحصر به فردی که به غذا می دهند دارای خواص بسیار زیادی هم هستند که برای سلامتی بدن مفید واقع می شوند. به همین علت توصیه می شود حتما خلال پسته و خلال بادام را از فروشگاه ها و سایت های کاملا معتبر و باسابقه خریداری کنید تا از کیفیت آنها اطمینان حاصل کنید. سایت پستریکی از بهترین و معتبرترین سایتها برای فروش پسته و خلال بادام و دیگر خشکبارها است.  برای کسب هر نوع اطلاعات بیشتری وارد سایت این مجموعه شوید و با کارشناسان سایت پستر ارتباط برقرار کنید.در واقع با خرید از این مجموعه می توانید در کمترین زمان ممکن با نازلترین قیمت ها بهترین کیفیت محصولات را در دست داشته باشید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی همراه با خلال بادام به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Please leave your valid email address below.
Open chat
واتس اپ
سلام
نیاز به کمک داشتید؟