بستنی سنتی خوشمزه برای سرو مهمانی ها

بستنی سنتی خوشمزه و خوش طعم

طرز تهیه بستنی سنتی خوشمزه زعفرانی

بستنی سنتی از آن دسته از دسر هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد، زیرا طعم فوق العاده خوب به همراه مواد مغذی دارد. موادی که در تهیه بستنی سنتی به کار می رود اعم از خلال پسته تازه سیار مقوی است و باعث می‌شود انرژی شما در طول روز حفظ شود. همان طور که گفتیم بستنی سنتی زعفرانی خوشمزه دارای طرفداران بسیار زیادی است به همین علت سعی داریم در این مقاله به طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی بپردازیم. قطعا شما بارها و بارها این بستنی خوشمزه لذیذ را به صورت آماده تهیه کرده‌اید، اما باید بدانید که تهیه بستنی سنتی خانگی بسیار لذت بخش تر است. شما در مدت زمان بسیار کوتاهی می توانید این نوع بستنی را تهیه کنید و همراه با خانواده خود میل کنید. طرز تهیه بستنی سنتی خوشمزه زعفرانی بسیار ساده است و قطعاً با یکبار امتحان کردن، عاشق طعم آن خواهید شد. چندین ترفند و نکته برای تهیه بستنی سنتی زعفرانی وجود دارد که در ادامه مقاله به آنها می پردازیم.

 

طرز تهیه بستنی سنتی خوشمزه

 

 مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی زعفرانی خانگی

شیر پرچرب یک لیتر

شکر ۵۰۰ گرم

زعفران به مقدار لازم

ثعلب یک قاشق غذاخوری

خلال پسته ۵۰ گرم

خامه معمولی ۱۰۰ گرم

گلاب نصف استکان

 

 طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

در مرحله اول باید خامه را در یک سینی بریزید و با یک جسم صاف آن را به طور منظم در کف سینی پهن کنید. توجه داشته باشید که قطر خامه در سینی باید به حدود ۲ میلی متر برسد. حال باید سینی که خامه در آن قرار گرفته است یا در فریزر قرار دهید تا کاملاً یخ بزند. در این حالت هم باید به سراغ شیر بروید و آن را در یک قابلمه بریزید و سپس بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا بجوشد. سپس به سراغ زعفران دم‌کرده بروید و آن را همراه با گلاب به شیر  اضافه نمایید. در مرحله بعدی شکر و ثعلب را مخلوط کنید و به طور آهسته به قابلمه شیر اضافه کنید.  موادرا به خوبی هم بزنید تا زمانی که مایع شما کاملا غلیظ شود. سپس باید زیر قابلمه شیر را خاموش کنیم و اجازه دهید تا خنک شود. برای این کار می‌توانید قابلمه را روی یخ قرار دهید. مواد را به آرامی هم بزنید تا یک حالت کشدار در آن ایجاد شود. زمانی که مواد داخل قابلمه شما به طور کامل خنک شد آن را داخل فریزر قرار دهید تا حالت منجمد به خود بگیرد. نکته قابل توجه این است که مواد را باید هر ۵ ساعت از فریزر خارج کنید و کاملا هم بزنید این مراحل را باید حدود ۵ بار انجام دهید تا بستنی به‌خوبی کش بیاید. در نهایت هم پسته و خامه یخ زده را خرد کنید و به بستنی خود اضافه کنید. بستنی سنتی زعفرانی شما آماده است و می‌توانید آن را درون ظروف بستنی‌خوری بریزید و سرو کنید. در ادامه به بررسی نکات قابل توجه برای تهیه بستنی سنتی خوشمزه می پردازیم.

 نکات قابل توجه برای تهیه بستنی سنتی لذیذ و خوشمزه

1) سعی کنید برای تهیه بستنی سنتی از خامه ۳۵ درصد به بالا استفاده کنید.

2)  نوع ثعلب  مورد استفاده در بستنی سنتی بسیار اهمیت دارد و اگر خوب و کاملا مرغوب نباشد بستنی حالت یخ زدگی به خود می گیرد و به هیچ عنوان کشدار نمی شود.

3)  به هیچ عنوان  از شکر زیاد استفاده نکنید زیرا باعث نبستن بستنی می شود.

4)  توجه داشته باشید که ثعلب باعث کشدار شدن بستنی سنتی می شود، پس هرچه میزان آن بیشتر باشد بستنی هم کشدار تر می شود. البته در استفاده از آن نباید زیاده روی کرد.

5)  اگر تمایل دارید بستنی سنتی را در دستگاه بستنی ساز خانگی درست کنید حتماً باید آن را در فریزر قرار دهید تا ببندد و سپس می توانید درون دستگاه بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه هم بخورد تا بستنی کاملاً بسته شود.

6) مقدار زعفران مورد استفاده در بستنی سنتی دقت کنید زیرا باید مقدار آن طوری باشد که پس از آماده شدن بستنی حالت کم رنگی نگیرد.

7)  قبل از تهیه بستنی شیر را حتما به طور کامل بپوشانید.

8)  اگر می خواهید که تکه های خامه درون بستنی یخ نزند، از خامه پرچرب استفاده کنید.

9)  توجه داشته باشید طرز تهیه بستنی شکلاتی هم تقریباً به همین شیوه است اما شما باید به جای زعفران از پودر کاکائو استفاده کنید.

 

 نکات تکمیلی برای بستنی سنتی زعفرانی خوشمزه

  • بستنی سنتی جذب دسرهای بسیار خوش طعم به حساب می آید.
  • میزان زمان مورد نیاز برای آماده سازی مواد آن حدود ۳۰ دقیقه استت.
  • بستنی سنتی برای یک میان وعده، بهترین گزینه است. توجه داشته باشید میزان مواد اولیه که در ابتدای این مقاله بیان کرده‌ایم برای دو نفر است.

 

خرید خلال پسته در سایت پستر

خلال پسته، خلال بادام و … جزء مواد بسیار مهم برای آشپزی هستند، زیرا در بسیاری از غذاها و دسرها از این نوع مواد استفاده می شود. در هنگام خرید خلال پسته حتماً باید توجه داشته باشید که کاملا مرغوب و تازه باشند. بعضی از تولیدکنندگان به جای خلال پسته از  مواد دیگر استفاده می‌کنند و به صورتی کلاهبرداری انجام می دهند. به همین علت است که توصیه می شود حتما خلال پسته را از سایت ها و فروشگاه های کاملا معتبر و با سابقه فروش بالا تهیه کنید. تازگی خلال پسته، خلال بادام و … در طعم و مزه غذا های شما بسیار تاثیر گذار است. سایت پستر یکی از سایت های بسیار معتبر و با سابقه در زمینه فروش خشکبار است که شما می توانید هر نوع خشکباری را از این مجموعه با خیال راحت تهیه کنید. تمامی خریدهای بالای 300 هزار تومان هم برای شما به صورت رایگان توسط این مجموعه ارسال می شود. برای کسب هر نوع اطلاعات بیشتری وارد سایت مجموعه پستر شوید و با کارشناسان آنها ارتباط برقرار کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد طرز تهیه بستنی سنتی خوشمزه به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Please leave your valid email address below.
Open chat
واتس اپ
سلام
نیاز به کمک داشتید؟