دسر بادام و پسته بهترین میان وعده در روز

چگونگی تهیه دسر پسته و خلال پسته

طرز تهیه دسر بادام و پسته  

حتماً شما هم برای یک بار هم که شده است نام دسر بادام و پسته را شنیده اید. این دسر در بین ایرانیان بسیار محبوب است زیرا طعم و مزه بسیار خوبی دارد. دسر بادام و پسته علاوه بر طعم بی نظیری که دارد بسیار مقوی و انرژی زا است. در مقاله های قبلی به طور کامل در مورد خواص پسته و بادام توضیح داده ایم که مصرف آنها به چه میزان برای سلامتی بدن مفید است. به همین علت توصیه می شود تا روزانه مقدار مشخصی از پسته و بادام را مصرف کنید تا همیشه سلامت و پر انرژی باشید. اگر تمایلی به خوردن پسته و بادام به صورت تک ندارید می‌توانید آنها را در دسرها و غذاهای خود استفاده کنید. دسر بادام و پسته از آن دسته از دسرهایی است که به صورت سرد سرو می‌شود و شما می توانید بعد از پخت غذا آن را تهیه کنید. توجه داشته باشید که معمولا برای عید نوروز و برای سفره شما این نوع دسر می تواند گزینه خوبی باشد. اگر شما هم یک بار این دسر خوشمزه را درست کنید حتما از طعم و مزه آن لذت خواهید برد و برای همیشه آن را در لیست دسرهای مورد علاقه خود قرار خواهید داد. در ادامه این مقاله سعی داریم به طرز تهیه دسر بادام و پسته بپردازیم.

 

مواد لازم برای تهیه دسر بادام و پسته

کره ۷۵ گرم

پودر بادام ۲۰۰ گرم

شکر ۲۰۰ گرم

خامه ساده و کم چرب ۱۵۰ میلی لیتر

مغز بادام خرد شده 8 عدد

مغز پسته خرد شده ۲ عدد

 

 طرز تهیه دسر پسته و بادام

در ابتدا باید بدانید که تهیه دسر پسته و بادام به قدری راحت است که شما در کمترین زمان ممکن یک دسر کاملا خوشمزه و لذیذ را آماده خواهید کرد. در نتیجه برای میهمانی های خود که زمان کافی ندارید می توانید این نوع دسر را خیلی سریع درست کنید. در مرحله اول اول باید کره را در یک قابلمه متوسط که بهتر است تفلون هم باشد به آرامی آب نمایید. توجه فرمایید که شعله گاز بر روی حرارت ملایم باشد. سپس پودر بادام،خامه و شکر را به آرامی به کره آب شده اضافه کنید و این مواد را مرتب هم بزنید. حرارت همچنان باید به حالت ملایم باشد. مواد داخل قابلمه را حدود ۱۲ دقیقه به خوبی هم بزنید و سپس این مواد را از قابلمه جمع کنید و با هم مخلوط کنید. در این مرحله بهتر است کمی زیر شعله گاز را بیشتر کنید تا رنگ مواد تیره تر شود. حالا باید مخلوط بادام را از قابلمه برداشته و به یک ظرف دیگر که عمق کمی دارد منتقل کنید و با پشت قاشق روی آن را کاملاً صاف کنید. در نهایت هم می توانید با خلال های پسته و خلال بادام روی دسر را با سلیقه خود تزیین نمایید. حالا نوبت آن است که حدود یک ساعت به دسر استراحت دهید تا کاملاً سفت شود. زمانی که دسر شما کاملاً سفت شد، می توانید دسر خود را به حالت لوزی شکل برش دهید و به حالت سرد سرو نمایید. قطعاً از طعم و مزه های این دسر راحت که خیلی سریع آماده می شود نهایت لذت را خواهید برد.

 

 طرز تهیه دسر پسته و خلال بادام

نگاهی به خواص پسته

سته دارای ارزش غذایی بسیار زیادی است که سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین‌ها، چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است. بعضی از تحقیقات عنوان کرده اند که پسته به عنوان یک عامل بسیار مهم برای کاهش وزن و تنظیم سطح قند خون شناخته شده است. به همین علت توصیه می شود که هر روز تعداد مشخصی از پسته را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از این طریق وارد بدن شما شوند. حتما برای شما هم سوال است که پسته چگونه باعث کاهش وزن میشود؟ توجه داشته باشید که پسته حاوی فیبر است و مصرف فیبر برای مدت زمان طولانی تری شما را سیر نگه می دارد در نتیجه تمایلی به خوردن غذا نخواهید داشت و به مرور زمان وزن شما کاهش پیدا می کند. مصرف پسته می‌تواند سایز دور کمر شما را به مرور زمان کمتر کند. این مغز کاملاً مفید بر روی سطح تری گلیسیرید خون اثرات مثبت و مفیدی دارد.در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی در مورد خواص پسته به شما بدهیم.

 

  بهبود سلامت قلب

توصیه می شود افرادی که دارای ناراحتی قلبی هستند یک مقدار از پسته در روز مصرف کنند. به طور کلی همه افراد باید از این مغز و خشکبار قوی استفاده کنند. زیرا پسته از طریق افزایش سطح چربی های مفید برای قلب به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک شایانی می‌کند. از دیگر فواید پسته این است که کلسترول بد را کاهش می‌دهد و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماریهای عروق کرونر قلب هم کاهش پیدا می کند.

 

  خرید خلال پسته و پسته از سایت پستر

پسته و خلال پسته از جمله موادی هستند که در بسیاری از غذاها و دسرها مورد استفاده قرار می گیرند. تازگی پسته و خلال پسته باعث می شود تا طعم و مزه غذای شما بسیار بهتر شود در نتیجه توصیه می‌شود که این مواد را از فروشگاه ها و سایت های کاملا معتبر خریداری کنید. سایت پستر یکی از سایت‌های کاملا معتبر و با سابقه فروش بالا در زمینه فروش خشکبار اعم از پسته، خلال پسته، بادام، خلال بادام، گردو و … است. یکی از ویژگی‌های مثبت سایت پستر دارا بودن تیم پشتیبانی قوی و حرفه ای است. شما هم قبل از خرید و هم بعد از خرید خود می توانید با تیم پشتیبانی سایت پستر در ارتباط باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت مجموعه پستر شوید و با شماره تماس‌های های موجود در سایت ارتباط برقرار کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد طرز تهیه دسر بادام و پسته بدست آورده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Please leave your valid email address below.
Open chat
واتس اپ
سلام
نیاز به کمک داشتید؟